Eerste Zilvershopping op donderdag 22 september

Geplaatst 13 sep. 2016 23:59 door Nathalie De Weerdt   [ 14 sep. 2016 00:47 bijgewerkt door Ilse Snick ]

Op donderdag 22 september pakt Seniorenbeleid van stad Oostende uit met de allereerste Zilvershopping en dit in samenwerking met vzw Centrummanagement, de Handelaars Belle Epoque en Toerisme Oostende vzw. Zo’n 50 winkels nemen deel aan dit nieuwe initiatief. Zij bieden hun klanten die dag een extraatje aan. Er is ook animatie voorzien in de winkels en in de winkelstraten.

Met deze Zilvershopping, die een samenwerking is tussen het Centrummanagement, de Handelaars Belle Epoque, Toerisme Oostende vzw en het Seniorenbeleid van de stad Oostende, willen we op donderdag 22 september tussen 13.30 uur en 17.30 uur de doelgroep senioren in de bloemetjes zetten. ‘Shoppen is voor alle leeftijden. Oostende heeft een zeer breed aanbod aan winkels waar zowel jong als minder jong wel hun gading vinden. De Zilvershopping past bovendien perfect in onze werking waarbij we de senioren een aangepast en aantrekkelijk vrijetijdsprogramma willen aanbieden’, stelt schepen voor seniorenbeleid Nancy Bourgoignie.

Extra’s

Zo’n 50 winkels bieden tal van voordelen, gadgets en kortingen aan. In een tiental winkels zijn er optredens van de Alfredos, goochelaar Erukos en Marcell XL Live. In de winkelstraten zorgen de Dixie Band van Marcel Rotsaert , Muzikale Kring ’t Spoor en Joe Mullen voor muzikale animatie.

De verkeersvrije winkelstraten worden aangekleed met sierboompjes. Bovendien komen er voor de deelnemende winkels ook nog afficheborden.

Een uur gratis parkeren

Door de samenwerking met Indigo kunnen we de shoppende senioren een gratis parkingcheque ter waarde van 1 uur parkeren aanbieden (zolang de voorraad strekt). Elke deelnemende winkel ontvangt van Indigo 20 parkeercheques van 1 uur om aan hun klanten uit te delen op deze dag.

Deelnemende handelaars:

Deweertsport