Workshops voor handelaars in Oostende

Geplaatst 26 mrt. 2015 08:19 door Ilse Snick   [ 31 mrt. 2015 02:07 bijgewerkt ]
Haal meer uit je zaak! SBM pakt de komende maanden, in samenwerking met het Economisch Huis Oostende, uit met drie workshops voor handelaars uit Oostende en hun medewerkers.

SESSIE 1: PREVENTIE VAN WINKELDIEFSTAL
Datum: woensdag 29/04/2015 (19u00-22u00)
Spreker: Nick Roelstraete – Expert in retail

Winkeldiefstal, de kranten staan er vol van. België is één van de koplopers wat betreft het stelen van goederen uit de winkels. Wie is de dief, hoe ziet die eruit, wanneer komen ze, hoe gaan ze te werk? Heel veel vragen en heel wat zaken waar we alert moeten voor zijn. Tijdens onze zeer interactieve workshop geven we antwoord op al deze vragen. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en filmpjes geven we heel wat tips om diefstal te voorkomen, en dat enkel en alleen door een commerciële aanpak.

SESSIE 2: HOSPITALITY, GASTVRIJHEID VERKOOPT
Datum: donderdag 18/06/2015 (19u00-22u00)
Spreker: Alphonse Degryse – Expert in marketing en sales

Klanten kopen in 2015 niet enkel producten of diensten. Ze kopen net zo goed een ervaring, een resultaat van hun hoogst persoonlijke indruk dat ze bij jou in goede handen zijn. Persoonlijke ervaring, van zichzelf of van vrienden, maakt vaak het enige verschil om te kiezen tussen 2 leveranciers of winkelpunten. Onbewust en bewust oordelen klanten permanent over het gevoel bij en de waarde van elk, zelfs kortstondig, moment van contact. Wat zijn dan die momenten van waarheid? Wanneer is de klant er het gevoeligst voor? En hoe kun je met soms kleine ingrepen het verschil maken? Hoe pas je de inzichten van hospitality of gastvrijheid toe in je dagelijkse omgang met je klanten? Daar gaan we in deze workshop samen naar op zoek.

SESSIE 3: ONDERHANDELEN MET LEVERANCIERS
Datum: dinsdag 06/10/2015 (19u00-22u00)
Spreker: Alphonse Degryse – Expert in marketing en sales

Onderhandelen doet iedereen, dagelijks. Met collega's en leidinggevenden, met klanten of met leveranciers. Met wie je ook onderhandelt, jouw doel is het sluiten van een optimale deal. Goed nieuws: onderhandelen kan je leren! In deze workshop Onderhandelen met leveranciers willen we je inspireren om jouw commerciële onderhandelingsvaardigheden aan te scherpen. Er is uiteraard veel ruimte voor vragen en interactie.

PRAKTISCHE GEGEVENS
Na de workshop biedt het stadsbestuur Oostende je om 22u nog een hapje en drankje aan. De workshops gaan telkens door in Syntra West Oostende (Zandvoordeschorredijkstraat 73, 8400 Oostende).
Speciaal sterk verminderd tarief, exclusief voor de Oostendse handelaars. Normaal kost een workshop 90 euro, nu betaal je slechts 25 euro (excl. BTW), syllabus inbegrepen.
Inschrijven kan via Gwendolyn Taets: gwendolyn.taets@sbmopleidingen.be . Voor verdere info kan je ook terecht bij SBM: Gwendolyn Taets – 059/56.43.50.