Winkelweb Oostende telt 200 winkels

Geplaatst 2 aug. 2013 02:36 door Ilse Snick

Het Winkelweb Oostende haalde eind juli de kaap van 200 webwinkels. De 200ste zaak die intekende is Auto-Terminus. Het Winkelweb is een online shoppingsplatform voor de consument en door de Oostendse handelaar.

Vooral in Oostende is Het Winkelweb bijzonder succesvol met inmiddels 200 deelnemende handelszaken. Dit zijn er opvallend meer dan in de andere steden en gemeenten. Het Oostendse bedrijf Nuvia werd door de provincie West-Vlaanderen aangesteld om de winkels in Oostende te bezoeken en te overtuigen van het belang van een webwinkel. De expertise van de mensen van Nuvia en de samenwerking met het Economisch Huis heeft voor een groot stuk gezorgd voor de grote weerklank die Het Winkelweb in Oostende kent. ‘Onze doelstelling was 200 winkels tegen eind augustus. We halen dit target een maand vroeger dan gepland. De belangstelling is groot, stelt Bart Verhaegen van Nuvia.

Voor de consumenten is Het Winkelweb een uniek platform : hun lokale handelaars zijn vanaf nu ook online te vinden, zondags in de luie zetel, of tijdens slapeloze nachten, kunnen zij bij de gekende en vertrouwde handelaars terecht. Lokaal, in vertrouwen, en 24 op 24 uur bereikbaar. Van heel wat Oostendse webwinkels kun je trouwens al een virtuele toer door de zaak maken. Want vanaf vandaag heeft de Stad Oostende haar eigen Google fotograaf. Bart Verhaegen van het bedrijf Nuvia slaagde voor de examens van Google. Zijn collega Johan Beselaere kreeg de stad Brugge toegewezen.

Als vertrouwde fotograaf voor Bedrijfsfoto's bouwen zij relaties op met lokale bedrijven en werken met hen samen om foto's te maken van winkel- en bedrijfsruimtes. Daarna worden zowel de afbeeldingen als de panoramafoto's ge-uploaded, verwerkt en gepubliceerd op Google Maps.

www.hetwinkelweb.be