Win: gratis handelsruimte voor creatieve starter!

Geplaatst 26 feb. 2014 00:13 door Ilse Snick   [ 26 feb. 2014 02:38 bijgewerkt ]
De Groep Sleuyter, het Economisch Huis Oostende en Unizo pakken dit voorjaar uit met een Starterswedstrijd voor jonge en creatieve ondernemers. De winnaar krijgt een jaar lang een gratis handelsruimte in residentie Onyx, een nieuw vastgoedproject van de Groep Sleuyter in de Torhoutsesteenweg.

‘We gaan op zoek naar het meest creatieve en innovatieve ondernemingsconcept voor de Oostendse regio’, legt initiatiefnemer Franklin Sleuyter uit. ‘Creativiteit leidt immers tot innovatie, innovatie tot duurzaam ondernemen. Meer dan ooit is Oostende het bruisende centrum voor ondernemen aan onze Middenkust’, vervolgt de CEO van Groep Sleuyter.

‘Met deze wedstrijd richten we ons specifiek naar startende ondernemers, maar dit zonder beperkingen naar leeftijd, woonplaats of idee… Bovendien worden onze deelnemers door het wedstrijdconcept ook geprikkeld om zeer grondig over hun idee of concept te blijven nadenken en de haalbaarheid ervan af te toetsen aan de ervaring van de juryleden. Want economische haalbaarheid is uiteraard een belangrijk criterium’, voegt Niko Geldhof, voorzitter van het Economisch Huis Oostende er aan toe.

De criteria voor de beoordeling van de ingezonden dossiers zijn: originaliteit en creativiteit, innovatie, klantgerichtheid van de onderneming, de meerwaarde voor Oostende en tenslotte het economisch potentieel en de marktanalyse. Tijdens de eerste selectieronde kiest de jury 3 finalisten uit de inzendingen. Deze drie finalisten stoten door naar de finaleronde.

Deze drie laureaten zullen hun unieke ondernemingsconcept persoonlijk voorstellen en verdedigen voor een ervaren vakjury van mensen uit de bedrijfswereld en creatievelingen met de nodige ondernemerservaring. Zo zetelt ook Maurice Engelen van Praga Khan ook in de jury van deze starterswedstrijd. Hij zal onder meer oordelen over het vernieuwende en creatieve aspect van de inzendingen. De uiteindelijke laureaat ziet daarna zijn of haar idee werkelijkheid worden, en kan bovendien tijdens het realiseren van het winnende concept rekenen op bijkomende steun en begeleiding.

Wat valt er te winnen?

De hoofdprijs is een jaar lang gratis kunnen beschikken over een zeer ruim handelspand in Residentie Onyx op een topligging in het hartje van Oostende. Dit nieuwe handelspand dat ter beschikking wordt gesteld door Groep Sleuyter zal instapklaar worden aangeboden aan de winnaar, met vrijstelling van huur voor een kalenderjaar. Daarbij komt nog een pakket begeleiding en advies. Na verloop van het eerste jaar als ondernemer zullen de resultaten van de onderneming ook worden “gescand”, dit met het oog op de continuïteit van de jonge onderneming.

Reglement: zie hieronder.                           Foto: (c) Dominique Jauquet
ĉ