VHB pakt uit met vijfde Shoppingweekend

Geplaatst 18 jun. 2014 04:32 door Ilse Snick
De Verenigde Handelaarsbonden van Oostende organiseren op vrijdag 27, zaterdag 28, zondag 29 en maandag 30 juni voor de vijfde keer hun Shoppingweekend. Vier dagen lang kun je in heel Oostende koopjes doen. ‘De belangstelling van de handelaars om deel te nemen aan ons initiatief is bijzonder groot’, zegt VHB-voorzitter Koen Lenoir. ‘We verwachten dat het Shoppingweekend ook dit jaar weer een groot succes wordt’.

Het laatste weekend voor de soldenperiode vinden er in tal van steden en gemeenten braderieweekends plaats. Dat is onder meer zo in Brugge, Gistel en Roeselare. ‘De Oostendse handelaars zagen zo in het verleden een deel van hun klanten naar andere steden vertrekken. Met ons Shoppingweekend zorgen we nu al vijf jaar voor een tegenzet. Inmiddels is het algemeen geweten dat je ook in Oostende tijdens het laatste weekend van juni koopjes kan doen’, legt VHB-voorzitter Koen Lenoir uit.

Elke handelaar die lid is van de VHB of die zich inmiddels heeft aangesloten bij de vzw Centrummanagement kan deelnemen aan het koopjesweekend. Over het hele Oostendse grondgebied kan je op 27, 28, 29 en 30 juni interessante aanbiedingen vinden.

Hoewel het in Oostende gaat om een shoppingweekend en geen braderie, hebben de deelnemende handelszaken toch de toestemming om iets buiten te plaatsen, als ze dat wensen. ‘Elke handelsorganisatie mag van de overheid één keer per jaar zo’n evenement met kortingen organiseren. Aangezien de VHB zelf nog niet voor zo’n organisatie instaat, hebben wij nu deze kans gegrepen.’

Het Oostendse Shoppingweekend is inmiddels een vaste waarde. De VHB heeft van het koopjesweekend een jaarlijks terugkerende afspraak gemaakt. ‘Om op een aangename en interessante manier te shoppen, moet je het laatste weekend van juni in Oostende zijn’, besluit Koen Lenoir.