Vestas zoekt 27 onderhoudstechnici voor Oostende

Geplaatst 19 jun. 2013 04:56 door Ilse Snick

Vestas Wind Systems, de grootste windturbineproducent ter wereld, zoekt 27 onderhoudstechnici. De plaats van tewerkstelling is Oostende met hoofdzakelijk offshore werk aan het Bligh Bank windmolenpark (50 km uit de kust van Zeebrugge) of het nieuwe windmolenpark Northwind (37 km op zee).

Vestas is een beursgenoteerde Deense fabrikant van windturbines. Daarnaast levert het bedrijf ook aanverwante diensten zoals het plaatsen van de turbines en het onderhoud ervan. In totaal werken er meer dan 20.000 mensen voor Vestas. Ook in België is het bedrijf actief. Voor Oostende zoekt Vestas nu 27 offshore onderhoudstechnici.

‘Buitenlandse bedrijven die in Oostende actief zijn in de nieuwe energie, zoeken hun personeel meer en meer in de regio. En dan gaat het niet enkel om jobs in de constructiefase, maar steeds meer om permanente jobs. In de toekomst kunnen we op dit vlak zeker nog een flinke stijging van het aantal jobs verwachten’, stelt Johan Vande Lanotte, minister van economie en bezieler van de Energy Port Oostende.

De onderhoudstechnici werken bij Vestas in een rotatieschema van 2 weken op en 2 weken af. Ze zijn verantwoordelijk voor het in bedrijfstellen, onderhouden en upgraden van nieuwe en bestaande installaties. Het bedrijf is op zoek naar mensen met één van volgende diploma’s: mechanica, elektromechanica, elektriciteit of elektrotechnieken. Minimum 2 jaar relevante werkervaring in een technische omgeving is een vereiste.

‘Met Resoc motiveren en sensibiliseren we iedereen die een potentiële werknemer kan zijn voor deze specifieke arbeidsmarkt. Zo voorzien we in extra opleidingspakketten omtrent de offshoresector voor jongeren uit het technisch onderwijs’, legt schepen voor lokale economie en Resocvoorzitter Niko Geldhof uit. In oktober voorziet Resoc ook een beurs rond de thema’s opleiding, onderwijs en vacatures in de nieuwe energie. ‘Als nieuwe voorzitter wil ik hiervan één van mijn speerpunten maken’, besluit Niko Geldhof.

Meer info: http://www.vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/jobs.jsp?action=DETAILMAILURL&ID=8400630# 3/3