Twee Oostendse bedrijven kandidaat Trends Gazellen

Geplaatst 14 mrt. 2013 06:45 door Ilse Snick   [ 14 mrt. 2013 06:50 bijgewerkt ]

Helikopterbedrijf NHV en technisch textielproducent Zargal, beiden uit Oostende, zijn samen met metaalbewerker FP Metal uit Gullegem de kandidaat-ambassadeurs van West-Vlaanderen. Zij maken kans op de titel Trends Gazellen Ambassadeur, editie 2013.

Ieder jaar pakt Trends uit met de Trends Gazellen, de snelst groeiende bedrijven van de vijf Vlaamse provincies en Brussel. Het bedrijf dat de provinciale of Brusselse rangschikking aanvoert en operationeel onafhankelijk is, wordt kandidaat-ambassadeur. Zo’n bedrijf dingt mee naar de titel Trends Gazellen Ambassadeur, zeg maar het snelst groeiende bedrijf van heel Vlaanderen en Brussel.

In de categorie grote bedrijven is Noordzee Helikopters Vlaanderen (NHV) de West-Vlaamse kandidaat-ambassadeur. Het Oostendse bedrijf verhuurt wereldwijd helikopters en bijhorend personeel voor de meest diverse opdrachten, gaande van transporten naar boorplatformen tot ziekenvervoer. NHV is al 20 jaar actief en klokte het boekjaar 2012 af op een omzet van 60,2 miljoen euro.

Bij de kleine bedrijven is het Oostendse Zargal de primus. Het bedrijf is producent van technisch textiel. Het maakt onder andere straps, linten die rond grote verpakkingen gedraaid worden. Het Gullegemse FP Metal is de West-Vlaamse kandidaat-ambassadeur bij de middelgrote bedrijven.

Op 21 maart weten we of deze drie West-Vlaamse bedrijven zich Trends Gazellen Ambassadeur mogen noemen, dan maakt Trends de laureaten bekend in elk van de drie categorieën.