Tien kandidaten voor Onderneming van het Jaar

Geplaatst 5 jan. 2016 07:22 door Ilse Snick
Tien bedrijven uit de regio zijn kandidaat voor de Economische Vuurpijl. De titel voor onderneming van het jaar wordt toegekend door de journalisten van Perskring Oostende. Welke ondernemingen zijn kandidaat voor de titel die op maandag 25 januari wordt uitgereikt op Ondernemend Oostende ? De winnaar krijgt een kunstwerk van Joke Neyrinck.

Dit zijn de tien genomineerden:

QBMT : Innoverend bedrijf dat bewust voor Oostende kiest om hier verder te groeien. Ze zijn wereldleider in de robotics en sloten belangrijke contracten af in Azië en de Verenigde Staten. Vonden in 2015 ook een buitenlandse investeerder die hun sterke groei kan financieren, waardoor ze een nieuwe generatie kunnen produceren in Oostende en voor extra jobs zorgen.

Hanssens Bake en Food :  Realiseerden met de overname van koekjesfabriek Sucake, die ze overbrachten naar de industriezone Kromme Elleboog, een belangrijke nieuwe aanwinst voor de sterke foodcluster in de Oostendse economie. Dit familiebedrijf heeft plannen om verder door te groeien vanuit Oostende.

Ostend Stores Real Estate : Deze investeringsgroep uit Oost-Vlaanderen bouwt met succes een modulair businesspark langs de Oudenburgsesteenweg. Hierdoor kunnen starters en kleine bedrijfjes uit heel de kustregio bedrijfsgebouwen op maat vinden. Intussen zijn er al meer dan twintig bedrijven actief op deze site en de bouw van de tweede fase is begonnen.

Atelier Vierkant : Opgestart in Beernem, bezig aan de bouw van een tweede productie-eenheid in Oostende en winkels in Singapore en San Francisco. Atelier Vierkant is een uitzonderlijk familiebedrijf van de familie Janssens dat potten met een historiek bakt. Zorgen voor inhouse opleidingen van hun personeel.

D-Glas : Dankzij een uitstekende organisatie, innovatie en overname van collega’s is D-Glas niet alleen een sterk groeiend bedrijf in de glasindustrie maar zorgt ook voor een flink pak jobs in Oostende. Begonnen in 2015 ook aan de bouw van een reeks investeringen in machines, mensen en gebouwen in Oostende.

Ellen Distave : Voor elke shoppingzone zijn local heroes meer en meer belangrijk om het verschil te maken. Ellen Distave van Lily is er zo een. Met haar boetiek in de Hertstraat vult ze creatief het kledijsegment aan in het centrum van Oostende. Ze is ook de drijvende kracht achter succesvolle stockverkopen van Oostendse boetieks.

Ter Event catering : Creatieve horecaconcepten zijn het DNA van Ter Event catering, zowel met vlees of vis en schaaldieren. Van spitburgers tot mobiele oesters en garnaalkroketten, met lokale producten en leveranciers. Leuk bedrijfje van jonge Oostendse ondernemers in een sector zwanger van verandering.

Degroote Vastgoed :  Met meer dan 200 verkopen van nieuw vastgoed voor een bedrag van meer dan 60 miljoen euro nestelt Vastgoed Degroote zich in de top van realisatie en verkoop van residentieel vastgoed aan de Kust. Bovendien is het een sterk familiebedrijf met stevige fundamenten om verder uit te groeien.

La Nuit Events :  Je bent jong en je doet wat, dachten Jan Mortelmans en Kevin  Beirens toen ze met La Nuit Events begonnen. De Krush Club, Ostend Beachfestival op het strand, eindejaarsspektakel in de Wellington Hippodroom op oudejaarsavond of het zondagsconcept Seven. Wat ‘de Jannen’ zijn voor het Sportpaleis en Antwerpen zijn deze twee voor de regio Oostende

Travelworld : Van reisbureau naar ontwikkelaar van reizen, het is een Oostendse traditie die de jonge ondernemers Annelies en Lieven Bossaert met succes verder zetten, nadat hun moeder Carine Vens het bedrijfje opgestart had. Hun collega’s bekroonden hen afgelopen jaar op de Travel Awards met twee prestigieuze prijzen. Ze stellen al tien mensen tewerk en doen het goed in een sector die zich moet aanpassen aan een woelige wereld.