Stagiaire Economisch Huis wint prijs voor beste stage

Geplaatst 26 okt. 2012 05:10 door Economisch Huis

Sylvie Vansteenkiste, studente Office Management aan de KHBO, heeft met haar stage in het Economisch Huis Oostende de prijs voor beste binnenlandse stage gekregen van Secretary Plus. Daarenboven kreeg de 21-jarige Oostendse ook de prijs van Fortis BNP Paribas voor de student Management Assistant met de hoogste scores.

Tijdens de proclamatie van het laatste jaar Office Management – Management Assistant aan de KHBO van woensdagavond viel Sylvie Vansteenkiste twee keer in de prijzen. Ze kreeg de twee awards voor haar stage in het Economisch Huis Oostende en de bijhorende case rond de Open Plassendaledag van 2012.

Sylvie koos ervoor om een binnenlandse stage te doen. ‘Ik ging zelf op zoek naar een stageplaats en kwam terecht bij het Economisch Huis Oostende. Tijdens mijn stage kreeg ik heel wat verantwoordelijkheden en een grote waaier aan taken. Samen met mijn stagementor stond ik in voor de organisatie van de Open Plassendale Dag 2012, waarbij een groot aantal bedrijven op de site Plassendale hun deuren openzette voor het grote publiek.’

Sylvie contacteerde de bedrijven, ontwierp de website, maakte het drukwerk en stond in voor de communicatie met de bedrijven. Daarnaast kreeg ze ook te maken met de dagdagelijkse taken van een bedrijf. ‘Als afronding van mijn stage, kreeg ik de opdracht om een case te maken rond de organisatie van de Open Plassendale Dag. Ik maakte een draaiboek met alle stappen in detail: voor, tijdens en na het evenement. Een overzicht van de nodige vergunningen, de laatste details, de verschillende contactpersonen,…’, legt ze uit.

Zowel van de KHBO als van haar stagementor kreeg Sylvie Vansteenkiste een hele mooie score voor haar uitmuntende prestaties. Haar werk werd op de diploma-uitreiking bekroond met de prijs van Secretary Plus, een interimkantoor voor meertalige management assistants, voor de studente met de beste binnenlandse stage. Daarnaast kreeg ze ook de prijs van Fortis BNP Paribas voor de studente Management assistant met de hoogste scores.