Shopping Dagen in heel Oostende: 27 tem 30 juni

Geplaatst 18 jun. 2015 03:09 door Ilse Snick
Voor het eerst vinden de Shopping Dagen dit jaar plaats in het heel Oostende. De vzw Centrummanagement Oostende en de Handelaars Belle Epoque slaan hiervoor de handen in elkaar. Vier dagen lang kun je in heel Oostende koopjes doen. ‘De belangstelling van de handelaars om deel te nemen aan deze zesde editie van de Shopping Dagen is bijzonder groot’, zegt CMO-voorzitter Erik Van Lombergen. ‘We verwachten dat de Shopping Dagen ook dit jaar weer een groot succes worden’.

Het laatste weekend voor de soldenperiode vinden er in tal van steden en gemeenten braderieweekends plaats. Dat is onder meer zo in Brugge, Gistel en Roeselare. ‘De Oostendse handelaars zagen zo in het verleden een deel van hun klanten naar andere steden vertrekken. Met onze Shopping Dagen zorgen we nu al zes jaar voor een tegenzet. Inmiddels is het algemeen geweten dat je ook in Oostende tijdens het laatste weekend van juni koopjes kan doen’, legt CMO-voorzitter Erik Van Lombergen uit.

De Shopping Dagen vinden dit jaar voor het eerst plaats in het hele centrum van Oostende. De vzw Centrummanagement Oostende en de nieuwe handelaarsbond Handelaars Belle Epoque werken hiervoor samen. Hierdoor kun je koopjes doen in het centrum, de Alfons Pieterslaan, Torhoutsesteenweg en de Nieuwpoortsesteenweg. Intussen zijn al meer dan honderd handelaars ingeschreven.

Elke handelaar die lid is van de vzw Centrummanagement, van de Handelaars Belle Epoque of van de Verenigde Handelaarsbonden kan gratis deelnemen aan deze koopjesdagen. Over het hele Oostendse grondgebied kan je op 27, 28, 29 en 30 juni interessante aanbiedingen vinden. Schepen van Lokale Economie Johan Vande Lanotte vindt het een positief signaal dat de verschillende handelsorganisaties hiervoor samenwerken. ‘Zo versterk je dit initiatief nog’, haalt hij aan. ‘De Oostendse Shopping Dagen zijn inmiddels een vaste waarde. Om op een aangename en interessante manier te shoppen, moet je het laatste weekend van juni in Oostende zijn’, besluit de schepen van Lokale Economie.