Shoppers parkeren gratis in Oostende

Geplaatst 24 sep. 2015 05:09 door Ilse Snick   [ 25 sep. 2015 07:23 bijgewerkt ]
De gratis randparking, die het Oostendse stadsbestuur deze zomer opende op de vroegere terreinen van Trans Europa Ferries, blijft langer open. Door de voetgangersdoorgang aan perron 1 ben je meteen in het stadscentrum, wat deze gratis parking extra aantrekkelijk maakt voor shoppers.

Het Stadsbestuur zal de randparking in samenwerking met Toerisme Oostende vzw en met Centrummanagement vzw intens promoten. De ligging van de randparking vlakbij het centrum van Oostende is sowieso een enorme troef.

De hoofdingang van de randparking bevindt zich even buiten het centrum, namelijk ter hoogte van de Camerlinckstraat / Sloepenstraat / Stapelhuisstraat. Eens de ingang voorbij kan men doorrijden tot net achter het Station. Via een voetgangersdoorgang aan perron 1 komt men onmiddellijk in het stadscentrum.

De NMBS gaat akkoord dat de Stad de randparking verder openhoudt, tot het nieuw parkeergebouw aan het station er is. Dit zal vermoedelijk nog een jaar zijn.

Het plan van de routebeschrijving vind je hier: http://www.oostende.be/file_uploads/129038.pdf