Proviron stelt nieuwe bedrijfsfietsen voor

Geplaatst 23 apr. 2013 23:53 door Ilse Snick

Het Oostendse bedrijf Proviron ondersteunt het West-Vlaamse charter voor duurzaam ondernemen en investeerde recent in de aankoop van nieuwe bedrijfsfietsen. Proviron deed hiervoor een beroep op Bike@Work, eveneens een Oostends initiatief.

‘Als onderneming promoten we het fietsen van en naar het werk. Daarnaast focussen we ons ook op het gebruik van fietsen op het werk. De afstanden op onze site zijn aanzienlijk, vandaar dat onze bedrijfsfietsen zeker geen overbodige luxe zijn’, stelt Henk Deprez, Process Improvement Expert bij Proviron.

Het verouderde fietsenpark van Proviron werd de jongste maanden volledig geïnventariseerd. Van de 50 tweewielers waren er 16 goed voor de schroothoop. Het bedrijf kocht 7 nieuwe fietsen aan. Daarnaast werd ook het comfort van de fietsenstallingen op het bedrijf verbeterd en zijn er nu drie plaatsen voorzien waar de banden kunnen opgepompt worden.

Proviron kocht de nieuwe fietsen aan bij Bike@Work, opgericht door Joachim en Pieter. Deze twee jonge, dynamische ondernemers besloten om van hun hobby hun passie te maken. Beiden werken daarnaast nog steeds bij Proviron. Ze nemen elke dag de fiets om naar het werk te gaan, weer of geen weer. Toch vonden ze dat het onderhoud van de fietsen beter kon en besloten om zelf een zaak op te starten en zich toe te spitsen op het betere onderhoud van de fietsen.

Bike@Work biedt een uniek concept aan, want in tegenstelling tot andere bedrijven verkopen zij de fietsen in plaats van ze te leasen of  te verhuren zonder reclame. Ze verkopen fietsen voor zowel woon-werk verkeer als bedrijfsfietsen. Voor beide soorten bieden zij één model aan dat ook verkrijgbaar is als elektrische fiets. De fietsen zijn van een Belgische fabrikant waardoor kwaliteit en service gegarandeerd is. Voor de bedrijfsfiets is er een apart model verkrijgbaar met volle banden voor op een werf, met een pakdrager vooraan of een doortrapper.

Voor bedrijven bieden deze fietsen enkel voordelen, want de fiets is voor 120 % fiscaal aftrekbaar, net zoals een fietsenstalling.

Info: www.bikeatwork.be