Proceswaterfabrikant Induss investeert 2,5 miljoen euro in Oostende

Geplaatst 28 sep. 2012 07:13 door Ilse Snick
Tegen volgende zomer bouwt proceswaterfabrikant Induss in Oostende een installatie die jaarlijks een half miljoen kubieke meter gedemineraliseerd water kan leveren. De eerste klant is Proviron.

De investering bedraagt een kleine 2,5 miljoen. De installatie komt op de terreinen van Proviron en kan ook leveren aan andere klanten in de omgeving. Proviron ontwerpt, produceert en verkoopt chemicaliën. Het bekendst is het bedrijf als producent van biodiesel en van Alchemis, het proefproject met algen. Door de waterhuishouding uit te besteden aan Induss is het Oostendse bedrijf verlost van de kapitaalinvestering, de financiering, de bouw en het onderhoud van de zuiveringsinstallatie.

Induss, eerder dit jaar genomineerd als ‘Best Practice in Process’ op de Industrie Awards, heeft zich in goed twee jaar ontpopt tot de grootste speler in België voor proceswater. Het mikt vooral op ondernemingen uit de brede chemie, en voorts op non-ferro-, voedings- en textielbedrijven. Die hebben gedemineraliseerd water nodig voor hun productieprocessen.