Oostendse student start eigen people agency voor jobstudenten

Geplaatst 14 apr. 2017 05:38 door Ilse Snick
De 25-jarige Jens Sys is enkele maanden geleden gestart met WauW Crew, een people agency voor jobstudenten. En met succes. WauW kan inmiddels recruteren uit meer dan 280 jobstudenten. ‘WauW is een people agency dat jobstudenten de mogelijkheid biedt om te werken waar en wanneer ze willen’, verduidelijkt Jens Sys, die na zijn opleiding tot leerkracht nu nog een studie event- & projectmanagement volgt aan de Arteveldehogeschool. Hij is z’n zaak gestart door de minder goede ervaringen die hij zelf had als jobstudent. ‘Een jobstudent wordt nog al te vaak onvriendelijk en respectloos behandeld. Bij WauW is dat niet het geval. Door de mensen positief aan te spreken en te motiveren, doen ze hun werk nog beter. Daar heeft zowel de werkgever als de jobstudent uiteindelijk baat bij’, weet hij.

Jens Sys startte WauW Crew zeven maanden geleden onder het statuut van student-ondernemer. En het gaat goed met de zaken. ‘Ik heb intussen een vaste poule van meer dan 280 jobstudenten. Die werken zowel in de horeca als op evenementen. Als een werkgever om vier studenten vraagt, dan heb ik er minstens veertien in reserve. Onze studenten werken graag en voelen zich gemotiveerd. Dat stralen ze ook uit! De student staat bij mij op de eerste plaats. Zo kunnen we steeds de beste service geven’, legt hij uit.

‘Het statuut van student-ondernemer geeft jonge mensen de kans om  - meestal zonder grote investeringen- het ondernemerschap aan te leren. Net zoals alle andere ondernemers en starters kunnen ze ondersteuning krijgen van het Economisch Huis’, zegt burgemeester Johan Vande Lanotte.

Bedrijven of organisatoren die nog op zoek zijn naar jobstudenten kunnen hiervoor contact opnemen met Jens Sys.

Info: www.wauwcrew.be