Economisch nieuws‎ > ‎Nieuwsflash‎ > ‎

Oostende promoot buurtwinkels met nieuw logo en handig stadsplan

Geplaatst 6 aug. 2012 06:26 door Ilse Snick

Het Economisch Huis Oostende pakt uit met een campagne om de buurtwinkels te promoten. De Oostendse buurtwinkels krijgen een eigen logo. Voor elke wijk van de Stad aan Zee wordt er ook een handig stadsplan gemaakt. Het eerste stadsdeel dat in de kijker staat is de Vuurtorenwijk.

 ‘Met deze campagne willen we de buurtwinkels promoten’, stelt Bart Bronders, voorzitter van het Economisch Huis Oostende.  ‘Buurtwinkels zijn nodig om aangename en leefbare buurten te behouden. Ook op het vlak van sociale controle en veiligheid vervullen de plaatselijke handelszaken een belangrijke rol: een handelaar is de eerste wijkagent’, vervolgt Bronders.

Voor de promotiecampagne van de buurtwinkels werd door Babs Design een passend logo ontworpen. Dit logo staat ook op het handige stadsplan van de Vuurtorenwijk. ‘Naast een overzicht van de straten bevat dit plan ook informatie over de handelaars en vrije beroepen in dit stadsdeel’, legt Bart Bronders uit. De kaart kwam tot stand in samenwerking met de Handelaarsbond Vuurtoren.

‘Met deze kaart wil het Economisch Huis de nieuwe bewoners van de Vuurtorenwijk bekend maken met het gevarieerde netwerk van handelszaken in deze buurt’, stelt Bronders. De kaart zal verdeeld worden bij alle bewoners van het Militair Hospitaal en later ook bij de bewoners van het nieuwe project aan de Hendrik Baelskaai. Ook de immokantoren zullen de nieuwe plannetjes  van de buurtwinkels verspreiden.

De voorstelling van de nieuwe promotiecampagne gaat in de Vuurtorenwijk gepaard met een actie van de bakkers. Samen met de plannetjes wordt een bon verspreid die op zondag 12 augustus kan ingeruild worden voor 2 gratis pistolets bij Bakkerij Christina, Bakkerij Willem of Fijnbakkerij Lieven.

Na de Vuurtorenwijk in augustus, komen in september de wijken Konterdam- Stene-Zandvoorde aan bod. In oktober is het dan de beurt aan Mariakerke-Raversijde. 

Deze actie is complementair aan de acties voor het centrum rond shoppen op zondag en het project in de Belle Epoquewijk.

Comments