Oostende Business Club pakt uit met 4 boeiende bedrijfsbezoeken

Geplaatst 29 jan. 2015 04:20 door Ilse Snick
De Oostende Business club is een netwerkforum waar kaderleden en executives elkaar vinden in een ongedwongen sfeer om op die manier de professionele activiteiten beter te leren kennen en ervaringen uit te wisselen. Jaarlijks organiseert de OBC een 4-tal clubavonden waarbij bedrijfsbezoeken centraal staan. Dit is alvast het programma voor 2015.

WOENSDAG 25 MAART 2015: OESTERBANK OOSTENDE
Luc Rosseel is de bezieler van dit dynamisch sociaal tewerkstellingsproject. Binnen hun motto ‘volwaardige toelevering garanderen aan kansarme arbeidskrachten’ biedt Oesterbank met professionele middelen en volgens de modernste
technieken zijn diensten aan de industrie. Met meer dan 400 werknemers, een oppervlakte van 39.000 m², een vestiging in Oostende en in Nieuwpoort, heeft Oesterbank naam gemaakt bij zowel multinationals als kmo’s.

Hun activiteiten zijn onder andere: montages, oppervlaktebehandeling, picking en samplingorders. Als beschutte werkplaats werft Oesterbank zijn medewerkers uit een specifieke doelgroep. Een uitgebreide dienst ergonomie en engineeringafdeling bedenkt de aangepaste werkmethodiek of creëert aangepaste installaties. De Oesterbank hanteert strenge kwaliteitsnormen en is ISO9001-2008 gecertificeerd waardoor alle verwachtingen van de klanten gegarandeerd kunnen worden

WOENSDAG 3 JUNI 2015: HERTENFINESSE
Het zelf kweken van herten was altijd een droom van de familie Maenhoudt. Na een voorzichtige start in 2008 met de aankoop van een veertigtal moederdieren en één dekbok werd de hertenboerderij een feit. De dieren groeien op in het weidse landschap, ze hebben alle ruimte om volledig stressloos te grazen om zo tot natuurlijk, mager, voedzaam en vetarm vlees te komen.

Hertenvlees is niet enkel een kwalitatief hoogstaand product, het is ook een gezond alternatief voor al wie een
vet-, cholesterol- of caloriearm dieet moet volgen. Het hertenvlees is afkomstig van kalveren van ongeveer 18 maanden oud en wordt versneden en verpakt op de boerderij zelf, wat uiterste versheid van het product garandeert.

WOENSDAG 7 OKTOBER 2015: LUCHTHAVEN OOSTENDE
Heel wat van onze leden gaven te kennen graag eens het operationele van onze luchthaven van dichtbij te kunnen meemaken. Deze avond krijgen we een blik achter de schermen en worden we op plaatsen gebracht waar reizigers geen toegang hebben. Bovendien vernemen we van de heer Marcel Buelens, Managing Director van het Franse Egis filiaal, meer over de nieuwe
exploitatieovereenkomst (de LEM) en de toekomstperspectieven. Door de veiligheidsvoorschriften is het voor dit bezoek
essentieel om op voorhand te registreren.

WOENSDAG 2 DECEMBER 2015: GROEP VERHELST
Onder het motto “vakkennis onder één dak” presenteert Groep Verhelst uit Oudenburg een brede waaier aan
activiteiten. Het familiale bedrijf (4e generatie) groeide de voorbije jaren niet alleen uit tot één van de grootste handelaren in
bouwmaterialen, maar heeft vandaag ook heel wat vertakkingen in tal van sectoren. Er werken zo’n 700 medewerkers.

Het takenpakket van Groep Verhelst is ronduit indrukwekkend. Het bedrijf staat voor een veelheid aan vakkennis in volgende sectoren: afbraak en asbestverwijdering, grondwerk en sanering, wegenbouw, asfaltcentrale, storten en recyclage van bouwafval, handel in bouwmaterialen, tegels en natuursteen, producent prefab beton, eigen atelier maatwerk gevelplaten, verkoop en verhuur van kranen en bouwliften, havenlogistiek,transport,…

PRAKTISCH
Elke activiteit start om 17u30 en wordt gevolgd door een uitgebreide en kwalitatieve receptie met ruime netwerkgelegenheid!
Het lidgeld bedraagt 150 euro (excl. BTW) voor de 4 activiteiten en kan worden gerecupereerd via de KMO portefeuille.
Intekenen voor een afzonderlijke activiteit kost 50 euro (excl. BTW).

Inschrijven kan via:
Gwendolyn Taets, Management OBC, campusmedewerker Syntra West Oostende: gwendolyn.taets@syntrawest.be of telefonisch op +3259564350