Nieuwe solar projecten voor Electrawinds Italië

Geplaatst 29 okt. 2012 01:08 door Economisch Huis

ITALIE BELGIE  | De Belgische groenestroomproducent Electrawinds heeft in Italië twee   bijkomende solar               projecten gerealiseerd.    Het   gaat    om    installaties    op bedrijfsdaken in de provincies Udine en Ascoli Piceno. Beide projecten hebben een gezamenlijk geïnstalleerd vermogen van bijna 2 MWp.

Het eerste solar project is gerealiseerd in San Giovanni al Natisone (provincie Udine) bij Dierre Legno s.r.l, een verffabriek voor meubelen. De installatie bestaat uit 3822 panelen met een  totaal  vermogen  van  0.89  MWp.  Het  tweede  project  bevindt  zich  zuidelijker  in  de provincie Ascoli  Piceno bij Manuli Rubber Industries S.p.A, een bedrijf dat actief is in de rubberindustrie. Dit solar  systeem telt 3740 panelen met een totaal vermogen van 0.916

MWp.

Het  totale  investeringsbedrag  van  beide  installaties  komt  op  4,3  miljoen  euro  en  is gefinancierd  dankzij  een  contract  met  Leasint  S.p.A.,  de  leasing  vennootschap  van  de Italiaanse Gruppo Banca Intesa.

Electrawinds is actief in Italië sinds 2006. In 2008 realiseerde het energiebedrijf een eerste windturbinepark van 4 turbines in Pontedera, Toscane. In 2010 is, eveneens in Pontedera, een eerste solar installatie in gebruik genomen.