NHV uit Oostende is Trends Ambassadeur 2013

Geplaatst 22 mrt. 2013 07:19 door Ilse Snick

Trends heeft Noordzee Helikopters Vlaanderen (NHV) uit Oostende bekroond tot Ambassadeur. Het helikopterbedrijf leidt de lijst van de Trends Gazellen, de snelste groeiers van Vlaanderen en Brussel, in de categorie Grote Bedrijven.

De prijs werd donderdagavond uitgereikt op een evenement in Tour & Taxis in Brussel. Het is voor het eerst dat Trends deze onderscheiding voor heel Vlaanderen en Brussel toekent. Tot vorig jaar had elke provincie een ambassadeur.

NHV verhuurt een dertigtal helikopters met piloten en technici voor opdrachten op boorplatformen, voor ziekenhuizen of bij reddingsacties. De voorbije jaren kende vooral de olie- en gassector een sterke groei. In 2012 haalde NHV een omzet van 65 miljoen, waarvan 40 procent kwam van personeelstransport van en naar West-Afrikaanse boorplatformen.

In de categorie kleine bedrijven was ook Zargal uit Oostende, producent van technisch textiel, genomineerd.