Luc Desender (Electrawinds) ambassadeur van WinWin

Geplaatst 25 jun. 2012 06:52 door Ilse Snick

Op 20 september 2012 wordt voor het eerst de WinWin-beurs Oostende-Bredene georganiseerd in Duin en Zee. Op deze beurs kunnen verenigingen en bedrijven uit Oostende en Bredene elkaar vinden om een ‘match’ te sluiten. Dat is een soort ruil. De vraag en het aanbod van beide partijen worden op elkaar afgestemd. Het concept van de WinWin-beurs slaat alvast aan, want intussen wierp niemand minder dan Luc Desender -CEO van Electrawinds- zich op als ambassadeur van het initiatief.

WinWin is een evenement waarbij verenigingen en bedrijven samenkomen in een informele sfeer. Het is dan ook geen echte beurs met standen. Het is de bedoeling om een match te sluiten tussen het aanbod van bedrijven en de vraag van verenigingen. Voor elke dienst of product die een bedrijf aanbiedt, levert de vereniging een tegenprestatie. Zo ontstaat een WinWin-situatie. Belangrijk: er komt geen geld aan te pas!

Een voorbeeld van een match tussen een bedrijf en een vereniging: Een jeugdbeweging wil graag een nieuwe website. Een ICT-bedrijf kan hiervoor zorgen en in ruil voorziet de jeugdbeweging kinderanimatie op een bedrijfsfeestje.

Inschrijven kan als vereniging of bedrijf op de website www.oostende.be/winwin. Op deze pagina kan ook het beursreglement worden nagelezen en goedgekeurd.