Loopclub Economisch Huis sluit aan bij Running Team

Geplaatst 22 jan. 2013 01:34 door Ilse Snick

De Loopclub van het Economisch Huis sluit vanaf maart aan bij Bredene Sport Running Team. ‘We hebben beslist om niet langer zelf de Loopclub te trekken, maar aansluiting te zoeken bij een bestaande loopclub die ook in Oostende traint. Na overleg met Sarah Speleers (van Toerisme Oostende), zelf lid van de Loopclub Economisch Huis en oprichter van  Bredene Sport Running Team, kunnen we als Team Economisch Huis vanaf maart aansluiten bij deze loopvereniging’, legt Gunther Vanpraet, gedelegeerd bestuurder van het Economisch Huis, uit.

Het Running Team traint wekelijks drie keer (met begeleiding), waarbij ook gelopen wordt in Oostende:

-dinsdag 18h30/20h (interval)

-donderdag 18h30/20h (duurloop eigen tempo)

-zondag 9h30 (duurloop traag)

De club bouwt op van 5 naar 10 km. Bij de run-for-fun groep wordt er gemiddeld een tiental kilometer gelopen. Er is ook een team met meer ervaren lopers dat vorig jaar nog tweede eindigde in het Oostends loopcriterium. Ook sportievelingen die willen trainen voor een halve of een hele marathon zijn welkom. En er wordt ook aan de starters gedacht. Voor elk wat wils dus!

Aansluiten bij de club kost voor de mensen van de Loopclub Economisch Huis 50 euro (ipv 70 euro).

Het zou zoveel mogelijk de bedoeling zijn om met het Team Economisch Huis aanwezig te zijn op de training van de dinsdag, maar uiteraard zijn alle lopers ook welkom op de andere trainingen.
De eerste gezamenlijke training is voorzien op dinsdag 5 maart 2013. Afspraak om 18.30 uur aan het sportcentrum Bredene zwembad (Polderstraat) waar op dinsdag en donderdag kan gedoucht worden. Mensen die willen mogen ook rechtstreeks naar Duin & Zee gaan tegen 18.45 uur.

Info en inschrijvingen: www.bredenesportrunningteam.be, bredenesport@telenet.be of 0495/37.18.78.