HoTech scoort met verkiezing Beste Junior Kok van België

Geplaatst 22 mrt. 2012 07:56 door Ilse Snick

In het HoTech, de hotelschool van Oostende, vond voor de 42ste keer de wedstrijd Beste Junior Kok van België plaats. Met de nieuwe directie straalt de school een nieuw elan uit. ‘We willen HoTech weer op de kaart zetten en een mooie wedstrijd als Beste Junior Kok van België is hiervoor de ideale manier’, stelt directeur Ludo Pottier.

De wedstrijd stond open voor alle gediplomeerde oud-leerlingen van een Belgische hotelschool, tot en met 25 jaar. Er waren 21 inschrijvingen uit Vlaanderen en 5 uit Wallonië, waar de leesjury zes finalisten uit koos. Deze zes junior-koks kregen  in de Hotelschool van Oostende twee uur om hun gerecht klaar te maken onder de kritische blikken van ervaren chefs. De 20-jarige Roel Depover uit Brugge ging uiteindelijk met de overwinning lopen. ‘Voor jonge koks is deze wedstrijd een belangrijke springplank voor de rest van hun carrière’ weet Luc De Roo, technisch adviseur van HoTech.

De nieuwe directie van HoTech kreeg alle lof voor de organisatie van deze prestigieuze wedstrijd. ‘We hebben aangetoond dat we kwaliteit leveren bij de organisatie van zo’n belangrijk evenement’, stelt directeur Ludo Pottier. Ook de raad van bestuur van de Scholengroep aan Zee  is tevreden. ‘Dit is een belangrijke stap in de herstart van de hotelschool’, stelt ondervoorzitter Kevan Aspeslagh.

Hostellerie, het didactisch restaurant van HoTech, is ook elke dinsdag- en vrijdagmiddag open voor het grote publiek.

Info en reservaties: www.hotechinstituut.be