Gelato Maxzim zet jobstudentes in de bloemetjes

Geplaatst 10 sep. 2013 02:51 door Ilse Snick

Bij een warme zomer hoort een ijsje en dat hebben ze bij Gelato Maxzim in de Hertstraat gemerkt. Maxzim Vansiempsen, van de gelijknamige ijsjeszaak, wil daarom zijn vijf jobstudentes uitdrukkelijk bedanken voor hun inzet. ‘Oostende heeft heel veel jong talent’, vindt hij.

Wie de voorbije zomermaanden een ijsje bestelde bij Gelato Maxzim werd steeds met de glimlach geholpen door Tiffany, Bieke, Caro, Laura of Jill. Maxzim is vol lof over zijn vijf jobstudentes. ‘Ze komen graag werken en dat merken zowel de klanten als wijzelf. De sfeer is hier altijd goed’, weet hij. Al enkele jaren op een rij kan Gelato Maxzim een beroep doen op dezelfde jobstudentes. ‘De meisjes komen graag terug. Dat betekent veel voor ons. We beschouwen hen een beetje als onze kinderen’, vertelt Maxzim.

De vijf jongedames studeren allemaal aan de universiteit. Ze zijn vlot viertalig. ‘Soms hoor je negatieve opmerkingen over de jeugd. Maar geloof mij: Oostende heeft heel wat jong talent’, weet Maxzim. Dat beaamt ook schepen van lokale economie Niko Geldhof. ‘Of het nu over laaggeschoolden, midden- of hooggeschoolden gaat: onze regio beschikt over heel wat gemotiveerde jonge mensen. We moeten deze jongeren met capaciteiten dan ook de juiste kansen en opportuniteiten bieden. Bedrijven moeten daarom durven investeren in stages voor talentvolle studenten en afgestudeerden’, stelt hij.

Tiffany, Bieke, Caro, Laura en Jill werden door Maxzim en zijn vrouw Jetty getrakteerd op een etentje. Ze kregen ook allemaal een keukenschort in de Italiaanse kleuren met daarop het woord ‘Chef’ en hun naam. ‘Ze hebben bewezen dat ze de titel ‘chef’ waardig zijn. Bovendien zullen de keukenschort straks op hun kot goed kunnen gebruiken’, besluit Maxzim.