Festivalsfeer tijdens Dikketruiendag in Oostende

Geplaatst 7 feb. 2013 01:52 door Ilse Snick
De Dikketruiendag zal dit jaar niet onopgemerkt voorbij gaan in Oostende. Verschillende bedrijven uit diverse sectoren slaan de handen in elkaar om dit publiek event een extra boost te geven. Iedereen is welkom om zich op woensdag 20 februari over de middag een uur lang warm te dansen tijdens de ‘mega aerobic en fun dance’ op het bedrijfsterrein van XL Video. De spelers van BC Telenet Oostende zorgen voor de extra schwung …

De Dikketruiendag is gestart als een symbolische actie om te herinneren aan het Kyotoverdrag dat de wereldwijde uitstoot van CO2 wil verminderen in de strijd tegen de opwarming van de aarde. Het jaarlijkse evenement groeide uit tot een vaste waarde in vooral scholen waar via eenvoudige acties geleerd wordt om verstandig en zuinig om te springen met energie.

De Oostendse groenestroomproducent Electrawinds wil dat ook bedrijven zich aansluiten bij Dikketruiendag en neemt hiervoor het voortouw in Oostende, waar tal van bedrijven actief zijn in hernieuwbare energieproductie. Samen met de Oostendse Schepen van Energie Tom Germonpré, het Economisch Huis, XL Video  en de basketbalspelers van BC Oostende wordt opgeroepen om actief deel te nemen aan de Dikke Truiendag.

Naast de oproep om kleine acties te ondernemen zoals alternatief vervoer, de verwarming een graad lager, etc. nodigen zij samen het publiek uit voor een uurtje dans- en bewegingsplezier op het bedrijfsterrein van XL Video (John Cordierlaan - naast hoofdkantoor Electrawinds). Hit Fm zorgt voor de opzwepende beats. De mega aerobic en fun dance  start om 12h30  en duurt tot 13h15 en vormt zo een ideale middagpauze voor alle werknemers uit de Oostendse bedrijven. Iedereen is welkom!

XL Video zorgt voor een vrachtwagen met groot scherm, waarop de deelnemers aan het evenement live en in volle actie zullen te bewonderen zijn. Ook de spelers van BC Telenet Oostende zullen zich niet onbetuigd laten. Dikke Truiendag in Oostende krijgt hiermee heuse festivalallures. Er wordt voor iedereen ook een drankje voorzien.

Het evenement is gratis maar inschrijven vooraf is wel noodzakelijk!