Electrawinds twee keer gehonoreerd voor duurzaam ondernemen

Geplaatst 21 jun. 2012 01:11 door Ilse Snick
50 West-Vlaamse ondernemingen krijgen het jaarcertificaat 2012 van het West-Vlaams Charter Duurzaam Ondernemen. Bij de laureaten zijn opnieuw twee afdelingen van het groenestroombedrijf Electrawinds.

Zowel het hoofdkantoor (John Cordierlaan 9 in Oostende) als de Biostoomcentrale (Solvaylaan 7 in Oostende) hebben het jaarcertificaat hernieuwd.

Het West-Vlaams Charter Duurzaam Ondernemen is een initiatief van de POM West-Vlaanderen (Provinciale Ontwikkelings Maatschappij) en VOKA West-Vlaanderen. Bedrijven die het Charter ondertekenen doen dat op vrijwillige basis en trachten -via een afgesproken actieplan- de prestaties te verbeteren op vlak van economie en milieu. Er is ook ruime aandacht voor het sociale aspect zoals het beter informeren en opleiden van de medewerkers.

Een jury van onafhankelijke deskundigen heeft geoordeeld dat Electrawinds constructief meewerkt om de eigen organisatie en productie te verbeteren. Het hoofdkantoor van Electrawinds krijgt het West-Vlaams Certificaat Duurzaam Ondernemen voor het vierde opeenvolgende jaar. De biostoomcentrale ontvangt het certificaat voor de derde keer.

Electrawinds is bijzonder tevreden met beide kwaliteitslabels en is er zeer erkentelijk voor dat de inspanningen om de duurzaamheid van de onderneming te verbeteren, worden beloond. Het energiebedrijf engageert zich om ook in 2013 het jaarcertificaat te behalen.
De erkenning komt bovenop de titel van West-Vlaams Ambassadeur die in december 2009 werd toegekend aan Electrawinds door de Bestendige Deputatie van de provincie West-Vlaanderen.