Electrawinds is genoteerd op beurs van Frankfurt

Geplaatst 11 okt. 2012 07:44 door Ilse Snick
De vooropgestelde bedrijfscombinatie tussen het beursgenoteerde investeringsfonds European CleanTech I SE ("ECT") en de Oostendse groenestroomproducent Electrawinds is voltrokken. De gecombineerde groep noteert inmiddels op de Beurs van Frankfurt
(met ticker symbol "ECT"). Naar aanleiding van de geslaagde transactie wordt het maatschappelijk kapitaal van Electrawinds NV verhoogd met EUR 55 miljoen. De naam ECT zal op termijn worden gewijzigd in Electrawinds SE.

De bedrijfscombinatie tussen Electrawinds en ECT, een zogenaamde “Special Purpose Acquisition Company” (SPAC), kwam tot stand na goedkeuring van de transactie door de aandeelhouders van ECT op de bijzondere algemene aandeelhoudersvergadering van vrijdag 28 september 2012.

Daarmee werd een belangrijke stap gezet om de geplande transactie te finaliseren. Met het voltrekken van de bedrijfscombinatie is Electrawinds NV een dochtervennootschap van ECT geworden. In de nieuwe bedrijfscombinatie behouden de aandeelhouders van Electrawinds NV met 74,2% een ruime meerderheid.

De nieuw samengestelde Raad van Toezicht van ECT bestaat uit 6 leden en wordt voorgezeten door Dhr. Jo Cornu. CEO Luc Desender en het huidige managementteam van Electrawinds blijven verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het energiebedrijf.

Luc Desender, CEO Electrawinds: In het groeiproces van Electrawinds hebben we in het verleden via verschillende vormen van lange termijn financiering kapitaal opgehaald. Voor Electrawinds is de bedrijfscombinatie met een beursnotering een volgende logische stap. Het schept kansen naar de toekomst. Het bijkomende investeringskapitaal zal o.a. gaan naar de verdere ontwikkeling en bouw van
nieuwe projecten.