Electrawinds droogt tenten Rode Kruis in Biostoomcentrale

Geplaatst 29 jan. 2013 01:59 door Ilse Snick
Het groenestroombedrijf Electrawinds en het Rode Kruis (afdeling Oostende) zijn gestart met een originele samenwerking die beide organisaties ten goede komt. Na een dienstverleningsopdracht droogt het Rode Kruis voortaan de natte interventietenten in het
ketelhuis van de Biostoomcentrale in Oostende. Als tegenprestatie krijgt Electrawinds de mogelijkheid om het Rode Kruis in te schakelen als hulpdienst voor eigen publieksevenementen.

De samenwerking tussen Electrawinds en het Rode Kruis kwam tot stand na een ontmoeting op de zogenaamde WinWin-beurs Oostende-Bredene waar bedrijven en organisaties bekijken hoe ze elkaars activiteiten kunnen ondersteunen en versterken.

Het Rode Kruis zocht naar een grote ruimte om de interventietenten te drogen. Electrawinds heeft met de biostoomcentrale daarvoor de ideale locatie. In de nok van het ketelhuis (waar stoom geproduceerd wordt voor energieproductie) is het tot 35 graden warm. De tenten worden aan haken opgehangen. In ruil voor deze gratis service kan Electrawinds het Rode Kruis inschakelen als hulppost
bij de organisatie van publieksevenementen zoals de Open Bedrijvendag.

In oktober 2012 kreeg Electrawinds van het Rode Kruis Vlaanderen de titel Onderneming met een Hart. Na een interne sensibiliseringscampagne heeft Electrawinds 21 nieuwe bloeddonoren aangeleverd. De maatschappelijke betrokkenheid van Electrawinds uit zich in de manier waarop het elektriciteitsbedrijf iets teruggeeft aan de omgeving waarin het activiteiten ontwikkelt. Bovenvermelde initiatieven passen in deze bedrijfsfilosofie.