Economisch nieuws‎ > ‎Nieuwsflash‎ > ‎

Economisch Huis en Toerisme Oostende brengen het strand naar de winkelstraat

Geplaatst 14 mei 2012 07:18 door Ilse Snick   [ 14 mei 2012 07:49 bijgewerkt ]

Toerisme Oostende vzw en het Economisch Huis lanceren samen een promotie campagne om het shoppen in Oostende te promoten. Met deze opvallende campagne, willen ze Oostende als shopping stad en het shoppen op zondag nog breder bekend maken.

 ‘Het shoppen op zondag blijft één van de grootste trekpleisters voor het Oostendse handelscentrum. Uit de meest recente passantentelling die het onderzoeksbureau Fastigon uitvoerde, blijkt dat de zondag als shopping dag belangrijker is geworden dan de zaterdag’, legt Bart Bronders, voorzitter van het Economisch Huis uit. Er worden op zondag beduidend meer passanten geteld dan de zaterdag.

Oostende is de laatste jaren uitgegroeid tot een frisse, moderne, gerenoveerde stad. Dit heeft heel wat handelszaken geïnspireerd om er zich te vestigen. Zo zijn er de jongste jaren aantrekkelijke winkels bijgekomen als Super Dry, Bjorn Borg, Boss, Zara en recent ook de Massimo Dutti in de Adolf Buylstraat.

Naast de zondagsopening beschikt de Stad aan Zee nog over heel wat meer sterke shopping troeven: verkeersvrije winkelstraten, het Shoppingcenter Feest- en Kultuurpaleis en de nabijheid van strand en zee. Deze laatste troef inspireerde het Economisch Huis en Toerisme Oostende voor de realisatie van dit campagnebeeld. In Oostende kun je van de Zeedijk direct de winkelstraat door flaneren. We brachten daarom het strand naar de winkelstraat. ‘De shopping campagne wil immers de troef van Oostende Stad aan Zee, de combinatie van shoppen en de nabijheid van strand en zee benadrukken’, stelt Bart Bronders

 Voor de fotoshoot werd maar liefst vijf ton zand in de Adolf Buylstraat aangevoerd. Het campagnebeeld zal zowel door Toerisme Oostende als door het Economisch Huis worden gebruikt in tal van publicaties en advertenties.

Comments