Distributiebedrijf Bubble Post gaat van start in Oostende

Geplaatst 2 jun. 2015 04:40 door Ilse Snick
Bubble Post gaat vanaf juni officieel van start in Oostende. Met dit distributiecentrum aan de rand van de stad komt er een alternatief voor het zware transport naar en ook in de binnenstad. Het magazijn van Bubble Post zal gelegen zijn aan Ostend Stores Business Park.

Het ecologisch distributiebedrijf Bubble Post werkt als volgt: grote vrachtwagens zetten hun goederen bij Bubble Post af, aan de rand van de stad. Daar worden goederen opnieuw gesorteerd en gebundeld om ze dan met milieuvriendelijke voertuigen - zoals cargofietsen en elektrische voertuigen - de stad binnen te brengen. Dit wordt gecombineerd met opslagmogelijkheden in hun magazijn.

Een distributiebedrijf zoals Bubble Post biedt een snelle, voordelige én ecologische oplossing voor het lokaal transport. ‘Door deze alternatieve transportmethode ontlasten we ook het centrum. Voor de leveranciers is het comfortabeler én ook voordeliger. Zij verliezen geen tijd meer door in het drukke centrum te moeten binnenrijden’, verduidelijkt Yan Ketelers van Bubble Post.

‘Ook voor iedereen die in het centrum op stap is, wordt het een stuk aangenamer wandelen. En de leefbaarheid van Oostende vaart er wel bij, want hierdoor verlaagt de hoge CO2-uitstoot in de binnenstad’, licht schepen voor duurzaamheid Tom Germonpré toe.

Bubble Post zal zich ook buiten de laad- en lostijden in het verkeersvrije centrum kunnen begeven. Het Stadsbestuur voorziet in haar verbetering van de verkeersvrije winkel- en wandelzone namelijk een belangrijke begeleidende maatregel. ’We creëren de mogelijkheid voor distributiebedrijven om met lichtere, milieuvriendelijke voertuigen ook buiten de laad- en lostijden leveringen uit te voeren’, aldus Johan Vande Lanotte, schepen voor Lokale Economie.

‘Als ecologisch bedrijf bewezen we onze voordelen al in vijf Vlaamse steden waaronder Gent waar het in 2013 werd opgericht. Ook in Sint-Niklaas, Antwerpen, Brussel en Kortrijk bieden we een duurzame oplossing voor de kostelijke ‘lastmile’. Ons netwerk aan leveranciers groeit elke dag. Ons nieuw depot in Oostende kan hierin zeker een meerwaarde zijn. We kijken alvast uit naar de samenwerking met de lokale handelaars’, besluit Yan Ketelers van Bubble Post.