De Zoete Zonde viert tiende verjaardag

Geplaatst 10 dec. 2013 02:38 door Ilse Snick
Patisserie en Tea-room De Zoete Zonde bestaat tien jaar. De gekende zaak in de Christinastraat kreeg recent een
opknapbeurt. Patissier Dirk Vanhoecke bakt alle taartjes en gebak zelf. De specialiteiten van De Zoete Zonde zijn onder meer de Zwarte Woudtaart, het frambozengebak en de verwenkoffie met allerhande lekkers.

Isabelle Bos en Dirk Vanhoecke zijn tien jaar geleden gestart met hun zaak De Zoete Zonde. Dirk is bakker-patissier van opleiding, zijn ouders hadden indertijd de tea-room ’t Koffieboontje in de Kapellestraat. ‘Ik wou het beroep van bakker wel uitoefenen, maar zag een beetje op tegen het nachtwerk. De combinatie van een tea-room met patisserie was voor mij dan ook de ideale oplossing’, legt Dirk Vanhoecke uit. Alles wat in De Zoete Zonde te verkrijgen is, maakt hij zelf. Om 6 uur ’s morgens begint Dirk te bakken.

De Zoete Zonde is open van 8 tot 18 uur (behalve op woensdag en zondag). Je kunt er ontbijten, lunchen en op de koffie gaan. ‘Het is duidelijk een formule die aanslaat. We hebben in die tien jaar een vast cliënteel opgebouwd. ’s Morgens vroeg komen heel wat verkoopsters uit de omliggende winkels een koffietje drinken voor ze aan het werk gaan. Over de middag genieten de klanten van een heerlijke soep, belegde broodjes of een suggestie als rozijnenbrood met Brie en gebakken spek. En ook in de namiddag hebben we een trouw publiek dat hier koffie komt drinken met een vers gebakken pannenkoek of een lekker taartje’, licht Dirk Vanhoecke toe.

De tea-room kreeg recent een grondige opfrissingsbeurt. Heel de zaak werd opnieuw geschilderd. Ook de inrichting van De Zoete Zonde is nieuw. Zo plaatsten Dirk en Isabelle grote foto’s van heerlijke taartjes. Dagelijks plaatst Dirk ook dergelijke afbeeldingen op de facebook van de zaak. ‘Zo blijven de klanten op de hoogte van wat wij te bieden hebben’, legt hij uit. De uitbaters van De Zoete Zonde vinden het een meerwaarde dat hun tea-room gevestigd is in de Christinastraat. ‘De sfeer tussen de handelaars hier is goed. Iedereen kent elkaar. Dat is het toffe aan een straat met kleine zelfstandigen: die steunen elkaar nog.’