CM Oostende wint eerste Bedrijven Challenge Marathon Oostende

Geplaatst 10 okt. 2013 06:17 door Ilse Snick

De eerste Bedrijven Challenge van Marathon Oostende was meteen heel succesvol. Er schreven 18 bedrijven in met in totaal 34 teams: 8 teams voor de Halve Marathon en 26 teams voor de 8 km. Op beide afstanden ging CM Oostende met de beker lopen.

De derde editie van Marathon Oostende op zondag 29 september lokte zo’n 1.600 lopers naar de Stad aan Zee. Nieuw dit jaar waren de Kids Run, waar zo’n 150 jonge lopertjes hun beste beentje hebben voorgezet, en de Bedrijven Challenge.

Oostendse bedrijven, instellingen en organisaties konden zich als team inschrijven voor de 8 km of de Halve Marathon. De eerste Bedrijven Challenge kon meteen op heel wat belangstelling rekenen. Voor de Halve Marathon schreven Groep Caenen, Stadsbestuur Oostende, AZ Damiaan, Fitscool Veurne, B Post en CM Oostende zich in. Voor de 8 km verschenen Haven Oostende, Stadsbestuur Oostende, AZ Damiaan, Koninklijk Atheneum, BC Oostende, CM Oostende, Economisch Huis, Boeckx Architects & Engineering, Frima NV, Wim Bosman, KBC Bank en Fitscool aan de start, met één of meerdere teams van telkens vijf lopers.

Het Economisch Huis deed voor de Bedrijven Challenge een oproep naar alle bedrijven uit de regio en liep ook zelf mee met twee teams. Het eerste team met Rick de Leeuw en Ilse Snick behaalde  een verdienstelijke achtste plaats. Het tweede team met Gunther Vanpraet eindigde 22ste .

De Bedrijven Challenge zal, gezien de grote belangstelling, normaal gesproken volgend jaar weer herhaald worden.

De bekers worden als volgt verdeeld:

Halve Marathon:

1.    CM Oostende

2.    B Post

3.    Groep Caenen

8 Kilometer:

1.    CM Oostende

2.    Boeckx Architects & Engineering

3.    Frima NV

Proficiat aan de winnaars!