Ccrow centraliseert certificaten voor offshore en onshore bedrijven

Geplaatst 23 mei 2017 01:42 door Ilse Snick
‘Wij bieden een service die uniek is’, zegt Christian Brouyère van Ccrow. Dit nieuwe Oostendse bedrijf, dat gevestigd is in GreenBridge, centraliseert certificaten voor zowel offshore als onshore bedrijven. ‘Voor onze klanten betekent dit een aanzienlijke tijdswinst en ook de zekerheid dat specifieke werkzaamheden veilig en correct kunnen verlopen’, legt hij uit.

Ccrow werd enkele weken geleden opgestart door Christian Brouyère. Het bedrijf telt intussen een 25-tal klanten en de belangstelling is groot. ‘Er zijn heel wat jobs, zowel offshore als onshore, waarvoor de werknemers over de juiste certificaten dienen te beschikken. Denk maar aan kraanoperatoren, de bemanning van de ‘vessels’ die de windmolens onderhouden, drone piloten, operatoren van zware machines …. Uit ervaring weet ik dat het bijhouden van al deze certificaten en ook het controleren van bijvoorbeeld de vervaldata heel veel tijd in beslag neemt’, vertelt Brouyère, die zelf actief is als ‘work vessel coördinator’ op de windparken voor onze kust.

Ccrow centraliseert al deze certificaten, houdt de vervaldata bij en geeft notificatie van deze vervaldata, zodoende kunnen trainingen en onderzoeken tijdig gepland worden. ‘Met onze diensten maken we het voor bedrijven een stuk eenvoudiger om welbepaalde projecten op een correcte en veilige wijze te doen verlopen. Het zou niet de eerste keer zijn dat een werk op zee meerdere dagen stilligt doordat een certificaat niet in orde is. Dit zorgt niet alleen voor een aanzienlijk tijdverlies, het betekent ook een grote kost, weet hij.

Volgens burgemeester Johan Vande Lanotte is Ccrow een mooi voorbeeld van hoe de Energy Port in Oostende voor jobcreatie zorgt. ‘Er ontstaan zelfs heel nieuwe beroepen. Het centraliseren van certificaten is een behoefte die gedetecteerd werd vanuit deze sector’, stelt de burgemeester.

Momenteel werkt Christian Brouyère nog alleen, maar er zijn intussen al twee kandidaten om in het bedrijf te stappen. ‘Hoewel we gestart zijn vanuit de offshoresector kunnen ook andere sectoren een beroep doen op onze diensten. Denk maar aan de bouw, de transportsector, de petrochemie, … . Het centraliseren van certificaten door Ccrow is een winwin voor iedereen’, besluit hij.

Kantoren te huur bij GreenBridge
Ccrow is het eerste bedrijf dat één van de vrijgekomen GreenBridge kantoren huurt, na het vertrek van Otary-Rentel. ‘GreenBridge is een echte broedplaats voor technologiebedrijven met een directe link naar de zee.  Innovatieve bedrijven groeien bij ons tot ze sterk genoeg zijn en slaan dan hun vleugels uit’, stelt CEO Marianne Martens. Zo was Otary-Rentel er gehuisvest terwijl zij hun eigen vestiging bouwden in de Haven Oostende. Intussen zijn ze verhuisd, waardoor er nu opnieuw groeiplaatsen in het GreenBrigde gebouw vrijgekomen zijn. Ccrow past uitstekend in het blauwe groei plaatje.