Cartoonist Seamoose tekent live bij Standaard Boekhandel

Geplaatst 24 okt. 2013 01:25 door Ilse Snick
Bart Simoens, zaakvoerder van het creatief bureau Seamoose uit Oostende, is op zaterdag 26 oktober te gast in  de Standaard Boekhandel in de Oostendse Kapellestraat. Naar aanleiding van de Opendeurdag zal Bart Simoens van 15 tot 17 uur live tekenen. ‘Dat zullen cartoons worden, maar misschien ook portretten en karikaturen van passanten. Dit zal een beetje afhangen van het moment en wat de inspiratie en de muze ingeven’, stelt Seamoose.

Bart Simoens (40) uit de Steenovenstraat in Oostende werkt al vijf jaar als zelfstandige in zijn eigen grafisch bureau Seamoose. Daar bedenkt hij creatieve communicatie- en reclameconcepten voor klanten uit de meest uiteenlopende sectoren. ‘De knipoog die we in de concepten en boodschappen voor onze klanten steken, zorgen ervoor dat ze langer blijven hangen bij hun doelgroep. Van emo en ratio proberen we steeds een spitse mix te maken die aanslaat’, stelt Bart.

De mosterd voor de bedrijfsnaam Seamoose vond Bart in de Oostendse uitspraak van zijn familienaam. Als freelancer creëert en ontwerpt Bart voor verschillende gemeenten en bedrijven. Ook voor de dienst Positief Uitgaansbeleid van de stad Oostende ontwierp hij al een aantal campagnes. Hij won ook reeds meerdere prijzen voor zijn ontwerpen.

Bart Simoens bracht enkele maanden geleden ook drie cartoonboekjes uit met een selectie van zijn allerbeste actualiteitscartoons. De boeken zijn onder meer te verkrijgen in de Standaard Boekhandel in de Oostendse Kapellestraat en het Bredense Shoppingcenter. In het filiaal Kapellestraat zal de auteur zaterdag zijn boeken signeren. Hij tekent ook twee uur lang cartoons, karikaturen en tekeningen van klanten.