Carolien Decoo is 'Meest Verdienstelijke Onderneemster'

Geplaatst 13 mrt. 2012 00:57 door Ilse Snick
Carolien Decoo is op internationale vrouwendag verkozen tot 'Meest verdienstelijke onderneemster 2012'. Voorzitter Bart Bronders van het Economisch Huis overhandigde haar daartoe een bronzen kunstwerk van Marf. 'Ik ben tegelijk verrast én fier op deze award. Ik had het echt niet verwacht', reageert Carolien Decoo van Stoffen Carolien in de Alfons Pieterslaan.

De jury, bestaande uit uitsluitend vrouwen, omschreef haar als 'een onderneemster met pit' die een van de weinige zelfstandige stoffenwinkels met een naaiatelier uitbaat. Ze richtte de zaak tien jaar geleden op in de Nieuwpoortsesteenweg en verhuisde drie jaar geleden naar de Alfons Pieterslaan. 'Het klinkt misschien raar, maar voor mij betekent deze prijs iets heel belangrijks in mijn leven. Ik ben heel fier op wat ik met mijn winkel verwezenlijkt heb, en het is leuk dat anderen dat vandaag ook vinden', zegt Carolien Decoo.

Het was de vierde maal dat het Economisch Huis Oostende de wedstrijd 'Meest verdienstelijke onderneemster' organiseerde. In totaal waren er vijftien genomineerden. Chantal Acke en Silke Beirens van Soep.Kom en Hilde Vandebroucke van De Vlasschaard vervolledigden de top drie.