Bedrijf in bakkerijgrondstoffen verhuist van Veurne naar Kromme Elleboog

Geplaatst 28 sep. 2012 07:14 door Ilse Snick
De firma Hanssens legde vorige week de eerste steen van haar nieuwe vestiging op de industriezone Kromme Elleboog in Oostende. Hanssens levert bakkerijgrondstoffen en machines aan zo’n 400 bakkerijen in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Noord-Frankrijk. ‘In onze nieuwe vestiging zullen we ook halffabricaten zoals amandelmeel en chocoladeschilfers produceren’, legt zaakvoerder Herman Hanssens uit.

In juli 2013 neemt Hanssens hun intrek in de volledig nieuwe expeditiehal met toonzaal op de industriezone Kromme Elleboog in Oostende. Het nieuwe gebouw wordt 11.500m² groot en bevindt zich op een terrein van 30.000m². Het gebouw is een ontwerp van de architect Luc Vandewynckel uit Poperinge en voldoet aan alle eisen met betrekking tot de voedselveiligheid. Aannemer is Beeuwsaert Construct uit Ledegem.

‘In onze vestiging in Veurne kampen we al enkele jaren met plaatsgebrek. Met de nieuwbouw verdubbelen we onze oppervlakte. Daarnaast is de ligging in Oostende ook een stuk centraler dan in Veurne. We kunnen de hele kustlijn bedienen en zijn ook snel in het binnenland’, leggen Louis en Herman Hanssens uit.

Momenteel stelt Hanssens 9 mensen te werk. Na de verhuis komen er al meteen 5 nieuwe personeelsleden bij. Het bedrijf zoekt onder meer een chauffeur, een magazijnier en een onderhoudsmechanicien. ‘Het is de bedoeling om ons personeelsbestand uit te breiden tot 25 mensen’, leggen de zaakvoerders uit.

Info: www.hanssens.net