ATB Autobanden start bouwwerken op Kromme Elleboog

Geplaatst 13 mrt. 2012 00:55 door Ilse Snick
ATB Autobanden verhuist kort na de zomer van 2012 naar de industriezone aan de ‘Kromme Elleboog’. Op de industriezone Kromme Elleboog langs de Torhoutsesteenweg werden de bouwwerkzaamheden op dinsdag 28 februari symbolisch gestart. Volgens Isabelle Makelberge en haar man Gauthier Denecker  van ATB Autobanden zijn betere bereikbaarheid, de vele expansiemogelijkheden en de verbeterde zichtbaarheid van hun nieuwe gebouwen de grootste troeven van deze nieuwe locatie.

Het perceel voor hun nieuwe gebouwen is 5 000 m² groot. In de eerste fase voorziet ATB Autobanden een bebouwde oppervlakte van 1 700 m², wat later nog uitgebreid kan worden tot 2 500 m².

De nieuwe gebouwen worden opgedeeld in een ontvangstruimte met bureaus, een magazijn en 2 werkplaatsen: één voor de grotere voertuigen en één voor de personenwagens. De laatste werkplaats bevat ook een stockageruimte voor de nieuwe banden en voor de opslag van de zomer- en winterbanden van hun cliënteel, een bandenhotel.

De verhuis is gepland voor kort na de zomer van 2012 zodat ze de komende herfstdrukte kunnen trotseren op hun nieuwe locatie.

ATB Autobanden werd opgericht in 1937 en staat dus al jarenlang in het vak. Ze zijn een gekende handelszaak in groot- en kleinhandel van alle soorten banden.

Het bedrijf werd in 1972 door Patrick Makelberge overgenomen van zijn grootvader Camille Beudaert. In 2000 stapte ook dochter Isabelle Makelberge en haar man Gauthier Denecker in de zaak om de familietraditie voor te zetten. Zij garanderen nu de toekomst en verderzetting.

Momenteel heeft ATB 9 personen in dienst, maar door de verhuis en bijhorende  uitbreiding zullen er nieuwe vacatures ontstaan.

De klanten van ATB zijn vooral garages, bedrijven en particulieren. Alle werkzaamheden, herstellingen, montages en uitlijningen worden ter plaatse uitgevoerd met de meest geavanceerde apparatuur. Daarnaast verzorgt ATB ook bandenwissels voor alle leasingmaatschappijen. Door de uitbreiding zullen ze nog een ruimer gamma kunnen aanbieden.