Ann en Emelie van Tri-Active zijn Meest Verdienstelijke Onderneemsters 2014

Geplaatst 14 mrt. 2014 08:43 door Ilse Snick
De Award voor Meest Verdienstelijke Onderneemster gaat dit jaar naar twee dames. Schepen Niko Geldhof overhandigde de award aan Ann Vanhoovels en Emelie Herssens van Tri-Active, de sportspeciaalzaak. Ze kregen een kunstwerk van Suzy Vanhooren en een ruiker bloemen. Ook Flory Witdoeckt werd in de bloemetjes gezet. Zij kreeg een lifetime achievement award: een unieke cartoon van Bart Seamoose.

In het kader van de ‘Internationale Dag van de Vrouw’ reikte het Economisch Huis Oostende vrijdag voor de zesde keer haar Award uit aan de ‘Meest Verdienstelijke Onderneemster’. ‘Met dit initiatief willen we de vrouwelijke ondernemers uit Oostende een duwtje in de rug te geven en het vrouwelijk ondernemerschap stimuleren. We belonen hiermee een onderneemster die door haar originele aanpak een duidelijke meerwaarde betekent voor Oostende’, stelt Niko Geldhof, voorzitter van het Economisch Huis. Dit jaar kwamen dertien ondernemende dames in aanmerking voor de Award.

Tri-Active
De jury koos voor Ann Vanhoovels en Emelie Herssens van Tri-Active langs de Torhoutsesteenweg 485. De sportspeciaalzaak bestaat dit jaar vijf jaar. ‘Klanten kunnen er de gepaste loopschoenen kopen, de voeten worden getest door middel van een loop- en computertest. Beide dames zijn ook  zelf bijzonder sportief (triatleten) en kiezen dus zorgzaam hun artikels voor lopers en fietsers uit’, motiveert de jury.
De tweede genomineerde is Felicia Carpentier van Apotheek Godelaine. Ze bouwt momenteel een nieuwe apotheek, waar het de bedoeling is om verschillende medische disciplines onder één dak te brengen. De derde plaats is voor Josta Jacques van Kaaswinkel ’t Bretoentje in de Ensorgalerij, een speciaalzaak in artisanale kazen.

Lifetime Achievement Award
Voor het eerst wordt er ook een lifetime achievement award uitgereikt. Schepen Niko Geldhof overhandigde Flory Witdoeckt een cartoon van Bart Seamoose. Flory was jarenlang de drijvende kracht achter een bekende textielzaak, een huis met naam en faam in Oostende en grote omstreken. Ze is een gepassioneerde Esperanto-madame, koorlid van o.a. koor Matondo, enthousiaste fietster en lid van Fietseling, zeer actieve vrijwilligster in AZ Damiaan, ZORROO avant la lettre en meer conciërge dan de huidige conciërge van de Albertschool.

De andere kandidates waren:
Martine Bockstaele (Cartouchke), Chantal Christiaens (Kinderdagverblijf Babaloe), Myriam Tanghe (Edouard Couture), Jasna Ameye (Bakkerij Riviera), Olivia Vanmoerkerke (Winkelpanden), Anja Snauwaert (Café Copador), Dominique Verhaeghe (Notaris Verhaeghe), Els Verhaeghe (Fotografie Soenen, Verhaeghe & C°), Zoé Verstraete (Bistro Zoé) en Marleen Panckoucke (Hotel-Restaurant-Feestzaal-Tearoom Groeneveld).

De laureaten werden voorgedragen door Voka, Unizo,  HoReCa Middenkust en de VHB.

Jury: Els Boelen en Gina Fichefet (EHO), Krista Claeys (Unizo), Karin Dobbelaere (Voka),  Brigitte Spillier (VHB), Ann Vanhaeverbeke (HoReCa Middenkust).