Aandeelhouders ECT keuren bedrijfscombinatie met Electrawinds goed

Geplaatst 28 sep. 2012 07:19 door Ilse Snick
European CleanTech I SE ("ECT") heeft aangekondigd dat haar algemene vergadering de voorgestelde bedrijfscombinatie met Electrawinds NV heeft goedgekeurd. Dit is een volgende belangrijke stap in de realisatie van de bedrijfscombinatie.

De bedrijfscombinatie tussen Electrawinds en ECT, een zogenaamde “Special Purpose Acquisition Company” (SPAC) die genoteerd staat op de Beurs van Frankfurt, is deze voormiddag bij meerderheid goedgekeurd tijdens een buitengewone algemene aandeelhoudersvergadering van ECT in Luxemburg. De goedkeuring door de aandeelhouders van ECT was een van de belangrijke
voorwaarden die werden overeengekomen voor de totstandkoming van de bedrijfscombinatie tussen Electrawinds en ECT.

Ten gevolge van de goedkeuring door de aandeelhouders van ECT kunnen Electrawinds en ECT de finale stappen zetten voor de totstandkoming van de bedrijfscombinatie. De transactie is nog onder voorbehoud van een aantal voorwaarden, doch er wordt verwacht dat de bedrijfscombinatie afgerond zal worden op of rond 5 oktober 2012.

Na afronding van de transactie zal Electrawinds beschikken over bijkomend investeringskapitaal dat onder meer zal worden aangewend voor de verdere ontwikkeling en bouw van hernieuwbare energieprojecten op de internationale markt.

Luc Desender, CEO Electrawinds: Het is bijzonder dat bedrijfscombinatie is goedgekeurd in de huidige marktomstandigheden. Het toont aan dat er een sterk geloof is in de toekomst en de verdere groei van ons bedrijf. Electrawinds heeft van bij het begin gefocust in technologische diversificatie en internationalisering. De transactie zal ons toegang geven tot bijkomend investeringskapitaal en biedt
mogelijkheden naar de toekomst.