512 passagiers schepen in op cruiseschip Princess Danae

Geplaatst 18 jun. 2012 04:37 door Ilse Snick

Vorige vrijdag scheepten 512 passagiers in op het cruiseschip Princess Danae. Het was een van de eerste keren dat het inschepen van een cruiseschip plaats vond in Oostende. Bij een inscheepprocedure komt heel wat kijken. Zo moest 20 ton bagage op anderhalf uur tijd ingeladen worden. Daarvoor werd beroep gedaan op de firma Verhelst die 2 kranen 6 havenarbeiders ter beschikking stelde.

Het schip komt uit Le Havre en vaart onder de Portugese vlag. De Princess Danae is 162 m lang en heeft plaats voor 628 passagiers. Vanuit Oostendse zette het schip koers richting Duitsland en vaart daarna naar Estland en Sint-Petersburg. De terugweg gaat via Helsinki en Stockholm. Op 27 juni komt de Princess Danae terug aan in Oostende, schepen de passagiers uit en schepen nieuwe passagiers in. Zo’n type cruise wordt een turn around cruise genoemd. Het in- en ontschepen van passagiers is interessant voor onze stad, omdat sommige passagier al wat vroeger komen of nog wat nablijven.