16 genomineerden voor award Meest Verdienstelijke Onderneemster 2013

Geplaatst 27 feb. 2013 00:27 door Ilse Snick   [ 27 feb. 2013 00:33 bijgewerkt ]
Ter gelegenheid van de Internationale Vrouwendag  reikt het Economisch Huis op vrijdag 8 maart voor de 5de keer de award voor ‘Meest Verdienstelijke Onderneemster’ uit. Daarmee wil het Economisch Huis het vrouwelijk ondernemerschap ondersteunen en stimuleren. In het verleden kregen Griet Decrop (broodjeszaak Knapp Lekker Lang), Sabine Friederichs (Hotel Andromeda), Anne-Marie Dewulf (IJzerwaren Dewulf) en Carolien Decoo (Stoffen Carolien) de trofee.

Er zijn dit jaar 16 kandidates voor de titel van Meest Verdienstelijke Onderneemster, allen stuk voor stuk sterke vrouwen die naast de opbouw en de uitbating van hun zaak ook andere engagementen nemen.

De genomineerden voor 2013  zijn: Ingrid Perquy (La Galleria), Eliane Milh (Fire Technics), Lien Everaerdt (DidaKites), Els Dejonckheere (Choc’lady) Gerda Galle (Hertenfinesse), Manette Voeten (Kommilfoo), Nathalie Nowach (Azuriet), Sabine en Greet Roels-Declerck (Traiteur S&G), Sofie Pitteljon (Passe-Vite), Ann Rommelaere (Galerie Beau Site), Charlotte Vanloo (Charlie), Emily Bonjé (Atelier Bonjé), Ellen Distave (Lily Boutique), Shirley Devey (Mi-Yo), Martine Bockstaele (Cartouchke) en Veronique Misseghers (Agence Lecomte).

De award voor de Meest verdienstelijke onderneemster 2013, een bronzen kunstwerk van MaRf Open mind, open future, wordt uitgereikt op vrijdag 8 maart en beloont een onderneemster die door haar originele aanpak een duidelijke meerwaarde betekent voor Oostende. De keuze wordt gemaakt door een jury van ondernemende vrouwen.

Voor de award wordt uitgereikt, kan je in het Economisch Huis een debat bijwonen rond  het thema ‘creatieve vrouwen in het bedrijfsleven’ met volgende creatieve dames: Barbara Boels van Babs Design, Liesbeth Goudenhooft en Lindsey De Groote van Weddings by Lily en Manja Haezebaert van Lingerie Manja. Moderator is Evelien Vanwalleghem. De toegang is gratis.

Programma:

12u: : creatieve vrouwen in het bedrijfsleven – panelgesprek met Evelien Vanwalleghem

13u: uitreiking award ‘meest verdienstelijke onderneemster 2013’ gevolgd door een receptie.

Om praktische redenen graag vooraf inschrijven tegen 4 maart 2013 via http://goo.gl/EkvHA.