‘Duurzaam op kantoor’- Een primeur in West-Vlaanderen!

Geplaatst 7 apr. 2014 06:03 door Economisch Huis
Greenbridge organiseert in samenwerking met Zero Emission Solutions een opleiding rond ‘duurzaam op kantoor’. Een primeur voor West-Vlaanderen!

Wat kan je verwachten?

‘Duurzaam op kantoor’ is een praktijkgerichte opleiding die plaatsvindt op dinsdag 20 mei van 13u tot 16u. Via “best practices” leer je hoe je de ecologische voetafdruk op kantoor kan reduceren en neutraliseren. De opleiding gaat door in de Greenbridge incubator, Wetenschapspark 1 in Oostende.

De opleiding bestaat uit 3 delen:

In deel 1 krijg je een voorstelling van Greenbridge nv.

Deel 2 omvat een algemene inleiding over de strijd tegen klimaatwijziging. Je krijgt  een voorstelling rond energie op kantoor: rationeel energiegebruik, hernieuwbare energie en aankopen. Daarnaast  krijg je informatie rond opportuniteiten bij verhuizen, werkorganisatie met onder meer het “activeitsgebonden werken” ,mobilieit en het ‘STOP’-principe.

In deel 3 krijg je tips rond volgende thema’s: kantoormeubilair, kantoorbenodigdheden, ecoprinting en papierverbruik, afval, rationeel waterverbruik en –recuperatie, ecologisch schoonmaken, biodiversiteit in en rond kantoor, CO2-compensatie.

Afsluitend vindt er een biowijndegustatie plaats en krijg je misschien wel de kans om jouw concrete situatie voor te leggen aan de instructeur.

De kostprijs bedraagt  €150 euro per persoon en er zijn maximaal 2 personen per bedrijf toegelaten.

Interesse en inschrijven?

Inschrijven of wens je nog meer info? Dan kan je terecht op het e-mailadres info@zeroemissionsolutions.com.