Belgische shoppingcentra merken weinig van crisis

Geplaatst 9 nov. 2010 07:46 door admin Oostendewerkt.be   [ 9 nov. 2010 07:46 bijgewerkt door Nathalie De Weerdt ]

Shoppingcentra in België houden beter stand in crisistijd dan die in andere landen. Dat blijkt uit een rondvraag van De Tijd.

In de eerste negen maanden van dit jaar daalde het aantal bezoekers in de Belgische shoppingcenters met 2 procent, bericht De Tijd. Wie geen centen heeft, blijft weg. Maar wie wel komt, koopt gemiddeld voor zo'n 2 procent meer. Er is duidelijk sprake van een ommekeer sinds de crisis. In de eerste drie maanden was er wel nog een kleine daling van de besteding per bezoeker.

Met een constant gebleven omzet in hun winkelcomplexen kunnen Devimo en SCMS, de grootste twee uitbaters van shoppingcenters in België, en hun huurders best leven. 80 procent van de shoppingcenters is volledig verhuurd. En bij de twintig procent die niet volledig verhuurd is, bedraagt de leegstand minder dan 5 procent. In het buitenland loopt de daling van de omzet op tot 5 procent en meer.

Comments