Badstad decor voor langspeelfilm 'Meisjes'

Geplaatst 9 nov. 2010 07:24 door admin Oostendewerkt.be   [ 9 nov. 2010 07:24 bijgewerkt door Nathalie De Weerdt ]

De Stad aan Zee groeit steeds meer als filmstad. In 2008 telde Ostend Film Office van Toerisme Oostende 34 producties in 175 draaidagen. Gisteren vonden op verschillende locaties de opnames plaats van de langspeelfilm 'Meisjes'.

'Meisjes' brengt het aangrijpende verhaal van de 70-jarige Claire die na de dood van haar man alleen komt te staan. Ze besluit om haar twee vriendinnen van vroeger weer op te zoeken en hen te overtuigen om opnieuw met hun bandje van weleer te beginnen.

De Belgische productie is het werk van productiehuis A Private View die onder meer 'Aanrijding in Moscou' op het palmares heeft staan. Gisteren werd er onder meer gefilmd voor de langspeelfilm aan de ingang van de begraafplaats in de Stuiverstraat, op het Zeeheldenplein, in de Koningsstraat en in de Euphrosina Beernaertstraat.

De nieuwe opnames in Oostende bewijzen dat de stad Oostende in de lift zit als filmlocatie. 'In 2008 waren er 34producties en 175 dagen in onze stad. Ostend Film Office werd opgericht in de zomer van 2005 en sindsdien draait de filmafdeling op volle toeren', zegt Peter Craeymeersch, algemeen directeur van Toerisme Oostende.

De Stad aan Zee was de afgelopen jaren al te zien in de televisieserie 'Sedes & Belli' en de langspeelfilm 'Ex-drummer' en in 2008 mocht Oostende met 'Loft' van Erik Van Looy en Bart De Pauw en 'Blinker en Blixvaten', de verfilming van het gelijknamige boek van jeugdauteur Marc De Bel, opnieuw twee topfilms ontvangen. Ook het filmfestival, dat afgelopen zomer aan zijn tweede editie toe was, bewijst dat Oostende steeds meer een filmstad wordt.

'We willen zeker op dit elan doorgaan. Er zijn al heel wat lopende aanvragen binnengekomen voor 2009, onder meer voor een grote Franse productie waarvan we binnenkort groen licht hopen te krijgen. Ook een Amerikaanse productie waarvoor we al enkele jaren in de bres gaan blijft een mogelijkheid voor de toekomst', aldus nog Peter Craeymeersch in Het Nieuwsblad.

Comments